Monday, September 09, 2013

UFO...

Enkelte strikketøy er umulige å gjøre ferdige, uten at det nødvendigvis er en god grunn. Denne bukse har ligget nederst i strikkekurven i 5 år, ferdig strikket men umontert. Så kan man jo bare lurer på hvorfor den ikke ble gjort ferdig før, da det kun tok 20 min...




Mønsteret er fra Myk start og garnet er fra Nøstebarn. Buksa tålte dårlig oppholdet nederst i strikkekuven. Etter mye uforsiktig roting i kurven, hadde den hektet seg opp og fått 2 hull. I tillegg var ulla blitt sprø av å ligge ubrukt og ubeskyttet. Men litt fiksing og en ullkur gjorde buksa nesten god som ny. Så gjenstår det å se om jeg har lært:)

5 comments:

Unknown said...

Godt jobba med å ferdigstille ufoen! Buksa blir sikkert fin med ullkur igjen vil jeg tro :) Jeg har også flere sånne ufoer liggende rundt omkring, helt tullete, men det er jo så gøy å begynne på nye prosjekter! :)

Ellen Karin said...

Haha....kjenner meg veldig igjen der. Montering er noe herk. Men så godt nå som du er ferdig, og har en UFO mindre. Gratulerer!

Penelene said...

Godt du fikk reddet den! Den var superfin. Jeg avspaserte en halv dag for å lete opp alle mine UFO'er her forleden. Rart med den monteringsvegringen, gitt :-)

Line Kristine said...

Det er ofte sånn. I hvert fall er det det hos meg. Utrolig hvor tiltak det kan være å få gjort ferdig den siste lille finishen altså...

Bim HD said...

Vilken tur att det gick med en ullkur... Och den boken har jag önskat mig mer än länge som de kommer ur. NU är det ju mest till barnbarn som kommer - och barnens killar/mäns barn som det beställs åt. VARFÖR är de norska böckerna så mycket bättre för - svenska mönster är ju värdelösa... Myk start och Nöstebarn är ju något av det som borde finnas här också!!! ett kraaav...
Må så grankott...
Bim HD